۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۶

در سال گذشته/

14 هزار معتاد بهبود یافته در خراسان شمالی به جامعه بازگشتند

14 هزار معتاد بهبود یافته در خراسان شمالی به جامعه بازگشتند

بجنورد- خبرگزاری مهر: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته بیش از 14 هزار معتاد بهبود یافته این استان به جامعه بازگشتند.

هاجر پاکدین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بالاتر بودن میانگین اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری از فعالیت 90 مرکز درمانی اعتیاد در استان خبر داد و اظهار داشت: پارسال در این مراکز 14 هزار و 733 معتاد تحت درمان قرار گرفتند و پس از بهبود به جامعه بازگشتند.

به گفته وی در خراسان شمالی 63 مرکز درمانی سرپایی، 11 مرکز اقامتی میان مدت، سه مرکز سرپناه شبانه و سه مرکز گذری در زمینه مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب فعال است و علاوه بر این بهزیستی تلاش می کند تا با گسترش برنامه های پیشگیرانه در مناطق مرزی و محروم زمینه کاهش ابتلا به اعتیاد را فراهم کند.

پاکدین اظهار داشت: بهزیستی علاوه بر درمان معتادان برنامه هایی برای حرفه آموزی و ایجاد اشتغال معتادان بهبودیافته دارد و پس از بهبودی و ترخیص نیز نسبت به پیگیری و پایش افراد در زمینه سلامت و اشتغال اقدام می کند.

وی در ادامه در مورد روند درمانی معتادان در مراکز درمانی بهزیستی خراسان شمالی عنوان کرد که بهزیستی با توجه به نیاز درمانی معتادان یاری برگه هایی را تا سقف 300 هزار تومان در سال در اختیار مددجویان قرار می دهد تا هزینه درمان آنها تامین شود.

پاکدین افزود: این برگه ها به صورت مستقیم در اختیار مددجویان گذاشته می شود و این کمک هزینه نیز تنها در مراکز درمانی بهزیستی پذیرفته می شود و در سایر کلینیک ها قابل استفاده نیست.

وی با اشاره به این که هدف از اجرای این طرح کاهش اعتیاد و بازگشت هرچه سریعتر بیماران به آغوش خانواده و جامعه است، اضافه کرد که استقبال مناسبی از این طرح در استان شده است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر 12 هزار و 100 معتاد در مراکز درمانی بهزیستی مراحل درمان و بهبود را طی می کنند.

 

کد خبر 2301458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha